Zelf, SPF en DKIM kan een stuk e-mail aan een domein koppelen. DMARC probeert de resultaten van te koppelen SPF en DKIM naar de inhoud van e-mail, met name naar het domein in de kop Van: van een e-mail. Het domein in de kop Van: van een stuk e-mail is de entiteit die alles met elkaar verbindt DMARC processing.

Omdat iedereen een domein kan kopen en zetten SPF en DKIM op zijn plaats (inclusief criminelen), de resultaten van de verwerking SPF en DKIM moeten gerelateerd zijn aan het domein in de From: header om relevant te zijn DMARC. Dit concept wordt Identifier Alignment genoemd.

Identifier Alignment is hoe bestaande e-mailauthenticatietechnologieën relevant worden gemaakt voor de inhoud van een e-mail. Identificatiegegevens op elkaar afstemmen, is uiteindelijk een groot deel van de inzet DMARC.

Is uw SPF en DKIM uitgelijnd?

Wanneer uw e-mail wordt verzonden, heeft de "Van domein" uw domeinnaam achter de @ in het e-mailadres. Jouw DKIM handtekening moet ook dezelfde domeinnaam bevatten die is ingesloten in de sleutelreeks. Als ze overeenkomen, worden ze uitgelijnd. Het hebben van de SPF en de DKIM uitlijnen betekent dat uw e-mail zal passeren DMARC verificatie.

Bronnen van derden configureren

Derden bronnen (bijv. SendGrid, Amazon SES, Salesforce, etc.) gebruiken vaak hun domeinnaamruimte om te krijgen SPF en DKIM slagen. Als u deze externe bronnen configureert om uw eigen domeinnaamruimte te gebruiken, zal dit voor afstemming zorgen. Elke externe bron heeft verschillende mogelijkheden op dit gebied. dmarcian heeft gecatalogiseerd en gedetailleerd beschreven 400 bronnen van derden, hun mogelijkheden en instructies voor het configureren van gerelateerde instellingen.