Wij van dmarcian helpen bedrijven met DMARC, een niche-technologie die zich op het snijpunt van e-mail en het DNS bevindt. Nu de wereld zich opmaakt voor een lange strijd tegen een pandemie, zal wat wij aanbieden de mensen niet helpen op het moment dat landen zich klaarmaken voor een golf van ziekte.

We zouden willen dat we iets toepasselijks hadden, zoals een vaccin of IC-bedden, of zelfs N95-maskers om te doneren. We zijn een remote-first- Software-as-a-Service-organisatie, B-Corp- en 1% for the Planet-gecertificeerd met een missie. Het is niet genoeg; op dit moment staren we net als iedereen naar het grote onbekende.

Een wereldwijde pandemie is met niets te vergelijken, maar misschien kunnen we van de recente geschiedenis leren om te helpen uitvogelen waar we allemaal mee te maken hebben. In Tijdens de laatste neergang - de leads kwamen nog steeds binnen schreef Jason Lemkin over de standpunten van een SaaS-bedrijf tijdens de economische crisis van XNUMX-XNUMX. Lemkin's artikel geeft aan dat organisaties met werkkapitaal neigden tot overleven terwijl organisaties zonder werkkapitaal (vooral het midden- en kleinbedrijf) failliet gingen.

Dat inzicht spoorde ons aan om meer na te denken over wat er waarschijnlijk zal gebeuren en om een ​​paar moeilijke vragen te stellen. Wat als bijvoorbeeld het tijdperk van het massaal samenkomen van mensen voorbij is? Niet vanwege de voortdurende dreiging van ziekte, maar aan het andere einde van deze pandemie - misschien vanwege noodzaak - hebben mensen betere manieren bedacht om te werken, organiseren, spelen en deelnemen met behulp van online systemen.

Hoe zal de wereld er uitzien als vanwege ernstige beperkingen van de persoonlijke omgeving grote delen van onze activiteiten noodgedwongen online moeten plaatsvinden? We houden het midden- en kleinbedrijf (MKB) in gedachten om bij ons onderwerp te blijven. Lemkin's artikel wijst erop dat het klein- en middenbedrijf met moeilijkheden vanuit twee fronten te maken zal krijgen: het economische front (vergelijkbaar met de crisis van 08-09) en het pandemische front (persoonlijk contact is nu een risico). Deze moeilijkheden zullen waarschijnlijk leiden tot faillissement of tot het vinden van een manier om te overleven in een omgeving waar persoonlijk contact een bedreiging kan vormen.

Met andere woorden, in het MKB zal men moeten leren hoe ze persoonlijke ontmoetingen kunnen vervangen door online-equivalenten. Als we eerlijk zijn moeten we en erkennen dat het MKB gedijt door het leveren van lokale en persoonlijke service - vaak zonder enige vorm van online-aanwezigheid. De mogelijkheden om vandaag de dag online te gaan zijn misschien niet zo groot als cloud vendors zich voorstellen. Dat wil zeggen, wat gaat er gebeuren als het potentieel van het internet moet worden gericht op het verbinden van mensen in echte gemeenschappen versus wat we nu hebben?

Onze veronderstellingen over wat dit zou kunnen betekenen:

  • Als een MKB is opgebouwd rond persoonlijke ontmoetingen, zullen ze waarschijnlijk failliet gaan, tenzij ze uitvogelen hoe ze online moeten gaan.
  • Persoonlijke ontmoetingen zoals burgerfuncties (overheidsbijeenkomsten, gemeenteraden, bijeenkomsten die openstaan voor burgers) kunnen niet voor lange tijd worden gesloten en zullen noodgedwongen online moeten gaan (of het publiek uitsluiten!).
  • Persoonlijke ontmoetingen onder toezicht, zoals scholen, kinderopvang en begeleid wonen, kunnen niet worden stopgezet zonder dat hele gemeenschappen erop achteruitgaan. Naast het beheren van de zorg van zieke mensen tijdens een pandemie is dit het grootste probleem.
  • Mensen blijven verbonden maar fysiek afgezonderd via online systemen.

Onze interne conclusie is niet zozeer mooi als wel optimistisch. De punt van de pandemische speer is rommelig. De rest van de speer zal de samenleving veranderen; er zal waarschijnlijk een gedwongen migratie van organisaties en diensten naar de onlinewereld plaatsvinden. De onlinewereld is daar nauwelijks klaar voor, maar het laat de mogelijkheid open voor een beter uitkomst dan dystopie.

dmarcian kan weliswaar niets doen aan de punt van de speer, maar we kunnen wel onze gedachten publiceren om een gesprek op gang te brengen over "wat er straks gaat gebeuren". We zien voor ons een groot aantal kleine en middelgrote ondernemingen - en meer in het algemeen gemeenschappen - die risico's lopen door economische en persoonlijke beperkingen. We kunnen niet iedereen helpen om online te gaan, noch kunnen we het MKB helpen om de nieuwe wereld te ontdekken die we voor ons hebben. Maar we kunnen wel de IT-mensen die het MKB helpen dit uit te zoeken ter plaatse ondersteunen, en misschien helpt dat wel om meer mensen online te krijgen om een beter internet op te bouwen.

Het werken met Managed Service Providers (bedrijven die niet-technische bedrijven helpen met hun technologische behoeften) is volgens ons de manier om de kwetsbare MKB-bedrijven het meest effectief door deze geforceerde transformatie te helpen. Wij denken dat MSP's het MKB zullen moeten helpen met hun online aanwezigheid:

  • Vindbaar : SEO is niet genoeg. Lokaal midden- en kleinbedrijf heeft lokale bewegwijzering nodig om de aandacht te vestigen op de online aanwezigheid, een online aanwezigheid die voor iedereen beschikbaar is (bijv. geen alomtegenwoordige tracking zoals Facebook, etc.), en geïntegreerd met de bestaande gemeenschap (mapping software, community directories, burgerverenigingen, etc.). Lokale gemeenschapshulpmiddelen bestaan misschien niet eens.
  • Gemakkelijk om mee te werken : het midden- en kleinbedrijf is nu nog gericht op het omzetten van online-bezoeken naar persoonlijke bezoeken. Dat wil zeggen, je moet de locatie bellen of bezoeken als je aandacht wilt, een e-mail sturen betekent geen aandacht. Het online-"servicevenster" is nu de voordeur. Het MKB zal veel hulp nodig hebben bij de overgang naar deze manier van leven.
  • Betrouwbaar : het MKB heeft specifieke hulp nodig bij het begrijpen van de online-omgeving en hoe lokale klanten verwachten behandeld te worden. Lokale klanten hebben bepaalde verwachtingen op het gebied van privacy, discretie, continuïteit en reactievermogen die vaak verder gaan dan wat grotere bedrijven momenteel bieden.
  • Veilig : het creëren en onderhouden van zowel een veilige online-aanwezigheid als een veilige zakelijke kantooromgeving is iets waar alle midden- en kleinbedrijven hulp bij nodig hebben. Het midden- en kleinbedrijf heeft toegang nodig tot een vergelijkbaar expertiseniveau als grote bedrijven op dit moment hebben.

We verdienen geld door mensen te helpen met DMARC. In onze pre-pandemische wereld waren MSP's de enige manier om massale adoptie te zien DMARC. In de realiteit van vandaag zien we MSP's nu als de sleutel om zoveel MKB-bedrijven te helpen de geforceerde transformatie waar we op anticiperen eenvoudig te overleven.

Als u een MSP bent en het met ons eens bent, bezoek dan ons forum. We kunnen beginnen te werken aan de dingen die nodig zijn maar die nog niet zijn uitgevonden.