Wat is BIMI?

BIMI staat voor Brand Indicators for Message Identification (merkindicatoren voor berichtidentificatie) en is een standaard die het logo van een merk associeert met een geauthentiseerd e-mail. BIMI geeft merken de mogelijkheid om hun logo te versterken en tegelijkertijd als afzender vertrouwen op te bouwen in de berichtenmappen van hun abonnees.

Hoe werkt het?

Net als andere e-mailverificatiestandaarden is BIMI een tekstrecord dat op de DNS van uw domein wordt geplaatst en de locatie van het merklogo, een vierkante .SVG-afbeelding, bevat.

Om BIMI te implementeren, moeten zowel SPF als DKIM worden ingesteld voor het e-maildomein, waarbij DMARC wordt ingezet met een beleid dat erop gericht is om onbetrouwbare e-mails af te wijzen of in quarantaine te plaatsen. Dit laat de ontvangers zien de dat u proactief bent over de soorten e-mails die uw domein verstuurt en dat u goed let op uw merk en uw reputatie als betrouwbare afzender.

Daarnaast moet u goede leverbaarheidspraktijken volgen en een gezonde, betrokken abonneelijst hebben met goede open rates voor e-mails. Het zal van uw gedrag als afzender afhangen of een ontvanger besluit om uw BIMI-logo weer te geven, want het is de e-mailontvanger die bepaalt of uw logo wordt weergegeven. Voor verdieping over leverbaarheid als belangrijk aandachtspunt voor de hedendaagse marketeers kunt u dit artikel lezen van de hand van Victor Minev, Strategic Alliances Manager bij dmarcian.

Hoe u zich kunt voorbereiden op BIMI?

BIMI is relatief nieuw en wordt nog niet echt veel gebruikt; de enige e-mailclient die het vanaf december 2019 ondersteunt is Yahoo. Gmail heeft echter aangekondigd dat ze deze technologie in 2020 gaan testen.

De twee belangrijke factoren voor het implementeren van BIMI zijn een DMARC-beleid hebben (ingesteld op p=reject of p=quarantine) en het behouden van een goede reputatie als afzender (door middel van een hoge engagement rate met weinig klachten over bounces en spam). Hoewel reputatie afhankelijk van de individuele ontvanger subjectief kan zijn, is de aanwezigheid van de onderliggende technologieën van DMARC (SPF en DKIM) een teken dat u de reputatie van uw domein serieus neemt en het draagt bij aan het opbouwen van uw reputatie als afzender.

Om u voor te bereiden op BIMI, moet u ervoor zorgen dat u DMARC-compliance heeft bij p=reject of p=quarantine. DMARC is niet alleen een voorwaarde voor BIMI, maar is ook een fundamenteel beveiligingsprotocol waarop toekomstige initiatieven aangaande domeinbeveiliging op zullen voortborduren. Mailkit heeft een uitstekende BIMI-inspecteur u de voortgang van BIMI kunt controleren.

Als u hulp nodig heeft met uw DMARC-implementatie, neem contact met ons op of open een gratis proefaccount. Wij zijn er om u te helpen DMARC efficiënt en voordelig te implementeren.

Wilt u het gesprek voortzetten? Ga naar het dmarcian- forum