Een veel voorkomend probleem bij de implementatie van DMARC is dat veel mensen geen geaggregeerde XML-rapporten ontvangen (rapporten die worden gegenereerd voor levering aan de rua= tag) in hun dmarcian-account. Deze XML-rapporten zijn de drijvende kracht achter DMARC. Zonder deze rapporten is het erg moeilijk om een nauwkeurig beeld te krijgen van het gebruik van uw domein op het internet.

Als u een dmarcian-account heeft aangemaakt, records heeft gepubliceerd maar geen gegevens heeft ontvangen, maakt u geen zorgen! Dit zou een (of meerdere) van de volgende vier oorzaken kunnen hebben:

Te vroeg

Als u net uw DMARC-record hebt gepubliceerd (of geüpdatet), zijn er een paar vertragingen die van invloed kunnen zijn op de snelheid waarmee informatie zichtbaar is in uw dmarcian-views.

  • de vermelding van uw domein zelf heeft een TTL, die dus mogelijk in de cache van een externe server moet verlopen voordat deze opnieuw uw record ophaalt.
  • rua-data van DMARC is bedoeld om standaard te worden gegenereerd op een stabiele wereldwijde tijdspanneweergave van UTC-middernacht tot UTC-middernacht (24 uur). Ongeacht uw gebruik van ri = 3600 in een DMARC-record, zullen veel omgevingen * alleen * RUA-rapporten verzenden nadat een UTC-dag is omgegaan. Dus, als u uw invoer op maandag om 08: 00 UTC hebt gedaan of bijgewerkt, zal er waarschijnlijk pas 16 uur later begonnen worden met het verzamelen van de eerste rapporten. Bovendienkunnen sommige omgevingen de DMARC-status van een domein gedurende de hele dag opslaan vanaf de eerste keer dat ze worden gezien. Dus, het kan 2 tijdsperiodes duren voordat u de rapporten ziet.

Fouten in uw DMARC-record

Het komt weleens voor dat fouten in een DMARC-record ertoe leiden dat rapportagemechanismen falen. Vaak zijn deze fouten te wijten aan typefouten of illegale karakters in het record. Deze kunnen soms lastig te herkennen zijn (zoals een dubbele punt in plaats van een puntkomma) en het is mogelijk om per ongeluk ingesloten tekens mee te plakken die je normaal gesproken niet met het blote oog ziet (zoals een ingesloten return of een nieuw lijn-teken \n ).

Gebruik de DMARC Inspector van dmarcian om uw domein te inspecteren en eventuele fouten in uw DMARC-record op te sporen.

Fouten in uw doorstuurinstellingen

Als u uw rapporten niet rechtstreeks naar dmarcian stuurt, zorg er dan voor dat de doorstuurinstellingen correct zijn. Als u rapporten ziet in de inbox waar RUA-rapporten worden verzonden, maar u ziet deze gegevens niet in uw dmarcian-account, dan worden uw rapporten niet correct doorgestuurd. Controleer uw instellingen en zorg ervoor dat u doorstuurt naar het unieke e-mailadres dat door dmarcian is opgegeven (het ziet er doorgaans uit als wb32xefl1v@ag.dmarcian.com). U kunt dit adres vinden in uw accountvoorkeuren, maar ook in de Mission Control.

U kunt onbestelde rapporten altijd opnieuw doorsturen of ze handmatig uploaden naar uw account met behulp van de XML-to-Human Converter.

Domeinen met laag volume

Als u zeker weet dat u een geldig DMARC-record hebt en uw afleveringsinstellingen kloppen, is het zeer waarschijnlijk dat het domein waarvoor u gegevens verzamelt gewoonweg niet veel e-mails stuurt. Dit geldt meestal voor domeinen die minder dan ~50 e-mails per dag versturen. Dit betekent niet dat u nooit rapporten zult ontvangen, maar alleen dat het een paar dagen extra kan duren voordat deze rapporten binnenkomen.

Dit zijn de meest voorkomende problemen met het aanleveren van rapporten, maar het zijn niet de enige. Als u al uw instellingen hebt gecontroleerd en nog steeds niet zeker weet waarom uw rapporten niet in uw account zichtbaar zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen met support@dmarcian.com. Laat ons weten wie u bent en wat voor problemen u heeft, en wij zoeken het voor u uit.