Gepubliceerd a DMARC record maar geen XML-rapporten ontvangen?

Een veel voorkomend probleem waarmee veel mensen worden geconfronteerd bij de implementatie DMARC voor de eerste keer is dat ze geen geaggregeerde XML-rapporten ontvangen (rapporten gegenereerd voor levering aan de rua= tag) in hun dmarcian account. Deze XML-rapporten zijn de drijvende kracht van DMARC. Zonder hen is het erg moeilijk om een ​​nauwkeurig beeld te krijgen van het gebruik van uw domein op internet.

Als u een hebt gemaakt dmarcian account, heb records gepubliceerd maar geen gegevens ontvangen, maak je geen zorgen! Het wordt meestal veroorzaakt door een (of meer) van deze vier dingen:

Te vroeg

Als u zojuist uw heeft gepubliceerd (of bijgewerkt) DMARC record, er zijn een paar vertragingen die invloed hebben op hoe snel informatie zichtbaar is in uw Dmarcian uitzichten.

  • de vermelding van uw domein zelf heeft een TTL, dus die moet mogelijk in de cache van een externe server vervallen voordat deze uw record opnieuw ophaalt
  • DMARC rua-gegevens zijn standaard bedoeld om te worden gegenereerd op een stabiele wereldwijde tijdweergave van UTC middernacht tot UTC middernacht (24 uur). Ongeacht uw gebruik van ri = 3600 in a DMARC record, zullen veel omgevingen * alleen * RUA verzenden na het einde van een UTC-dag. Dus als u maandag uw invoer bij 08: 00 UTC hebt gemaakt of bijgewerkt, zullen uw eerste rapporten waarschijnlijk pas uren later beginnen met het sorteren 16. Daarnaast, sommige omgevingen kunnen een domein opslaan DMARC staat voor de hele dag, vanaf de eerste keer gezien. Het kan dus zijn dat 2 periodes zijn voordat u rapporten ziet.

Fouten in uw DMARC Record

Het is niet ongewoon voor fouten in een DMARC record om rapportage mechanismen te laten mislukken. Vaak zijn deze fouten te wijten aan typefouten of illegale tekens in het record. Deze kunnen soms lastig te herkennen zijn (zoals een dubbele punt in plaats van een puntkomma) en het is mogelijk om per ongeluk ingesloten tekens te plakken die u normaal gesproken niet met het blote oog ziet (zoals een ingesloten retour of nieuwe regel) \n karakter)

Gebruik dmarcian'S DMARC Inspecteur om uw domein te inspecteren en eventuele fouten in uw te identificeren DMARC record.

Fouten in uw doorstuurinstellingen

Als u geen rapporten rechtstreeks naar verzendt dmarcian, zorg ervoor dat uw doorstuurinstellingen correct zijn ingesteld. Als u rapporten in de inbox ziet waar RUA-rapporten worden verzonden, maar u deze gegevens niet in uw ziet dmarcian account, worden uw rapporten niet correct doorgestuurd. Controleer nogmaals je instellingen en zorg ervoor dat je doorstuurt naar het unieke e-mailadres dat wordt verstrekt door dmarcian (het lijkt er meestal op wb32xefl1v @ ag.dmarcian.com). U kunt dit adres vinden in uw accountvoorkeuren, evenals in Mission Control.

U kunt onbestelde rapporten altijd opnieuw doorsturen of ze handmatig uploaden naar uw account met behulp van de XML-to-Human Converter.

Domeinen met laag volume

Als je positief bent, heb je een geldige DMARC record en uw bezorgingsinstellingen correct zijn, is het zeer waarschijnlijk dat het domein waarvoor u gegevens verzamelt gewoon niet veel e-mail verzendt. Dit is meestal van toepassing op domeinen die minder dan ~ 50 e-mails per dag verzenden. Dit betekent niet dat u nooit rapporten zult ontvangen, het betekent alleen dat het een paar extra dagen kan duren voordat deze rapporten binnenkomen.

Hoewel dit problemen zijn met het bezorgen van rapporten, zien we het meest, ze zijn niet de enige mogelijke boosdoeners. Als u al uw instellingen heeft gecontroleerd en nog steeds niet zeker weet waarom uw rapporten niet in uw account worden weergegeven, neemt u gerust contact op met support@dmarcian.com. Laat ons weten wie je bent en wat voor soort problemen je hebt, we zullen het controleren!