Heeft u een DMARC-record gepubliceerd maar geen XML-rapporten ontvangen?

Een veel voorkomend probleem waarmee veel mensen worden geconfronteerd bij de eerste implementatie van DMARC is dat ze geen gecombineerde XML-rapporten ontvangen (rapporten die zijn gegenereerd voor levering aan de rua = tag) in hun Dmarcian-account. Deze XML-rapporten zijn de drijvende kracht achter DMARC. Zonder hen is het erg moeilijk om een ​​juist beeld te krijgen van het gebruik van uw domein op internet.

Als je een Dmarcian-account hebt gemaakt, hebt gepubliceerd, maar geen gegevens hebt ontvangen, wees niet bang! Het wordt meestal veroorzaakt door een (of meer) van deze vier dingen:

Te vroeg

Als u zojuist uw DMARC-record hebt gepubliceerd (of bijgewerkt), zijn er een paar vertragingen die van invloed zijn op hoe snel informatie zichtbaar is in uw Dmarcian-weergaven.

  • de vermelding van uw domein zelf heeft een TTL, dus die moet mogelijk in de cache van een externe server vervallen voordat deze uw record opnieuw ophaalt
  • DMARC rua-gegevens moeten standaard worden gegenereerd in een stabiele, wereldwijde weergave van UTC midnight tot UTC midnight (24 uur). Ongeacht het gebruik van ri = 3600 in een DMARC-record, zullen veel omgevingen * RU * * alleen verzenden na het einde van een UTC-dag. Dus als u uw invoer hebt gemaakt of bijgewerkt op 08: 00 UTC op maandag, zullen uw eerste rapporten waarschijnlijk pas 16 uur later beginnen met sorteren. Daarnaast, sommige omgevingen kunnen de DMARC-status van een domein gedurende de hele dag opslaan, vanaf de eerste keer dat ze worden gezien. Het kunnen dus 2-perioden zijn voordat u rapporten ziet.

Fouten in uw DMARC-record

Het is niet ongebruikelijk dat fouten in een DMARC-record ertoe leiden dat meldingsmechanismen mislukken. Vaak zijn deze fouten te wijten aan typefouten of illegale tekens die in de record aanwezig zijn. Deze kunnen soms lastig zijn om te herkennen (zoals een dubbele punt in plaats van een puntkomma) en het is mogelijk om per ongeluk ingesloten tekens in te voegen die u meestal niet met het blote oog ziet (zoals een ingesloten retour of een nieuwe regel) \n karakter)

gebruik dmarcian's DMARC Inspector om uw domein te inspecteren en eventuele fouten te identificeren die mogelijk aanwezig zijn in uw DMARC-record.

Fouten in uw doorstuurinstellingen

Als u geen rapporten rechtstreeks naar dmarcian verzendt, moet u ervoor zorgen dat uw doorstuurinstellingen correct zijn ingesteld. Als u rapporten in de inbox ziet waar RUA-rapporten worden verzonden, maar deze gegevens niet in uw Dmarcian-account worden weergegeven, worden uw rapporten niet goed doorgestuurd. Controleer nogmaals uw instellingen en zorg ervoor dat u doorstuurt naar het unieke e-mailadres dat door dmarcian wordt verstrekt (het ziet er meestal zo uit wb32xefl1v@ag.dmarcian.com). U kunt dit adres vinden in uw accountvoorkeuren, evenals in Mission Control.

U kunt onbestelde rapporten altijd opnieuw doorsturen of ze handmatig uploaden naar uw account met behulp van de XML-naar-mens-converter.

Lage volumedomeinen

Als je positief bent, heb je een geldig DMARC-record en zijn je bezorgingsinstellingen correct, het is zeer waarschijnlijk dat het domein waarvoor je gegevens verzamelt simpelweg niet veel e-mails verzendt. Dit is meestal van toepassing op domeinen die minder dan ~ 50 e-mails per dag verzenden. Dit betekent niet dat u nooit rapporten zult ontvangen, maar het betekent alleen dat het enkele extra dagen kan duren voordat deze rapporten binnenkomen.

Hoewel dit problemen zijn met het bezorgen van rapporten, zien we het meest, ze zijn niet de enige mogelijke boosdoeners. Als u al uw instellingen heeft gecontroleerd en nog steeds niet zeker weet waarom uw rapporten niet in uw account worden weergegeven, neemt u gerust contact op met support@dmarcian.com. Laat ons weten wie je bent en wat voor soort problemen je hebt, we zullen het controleren!